Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stegosaurus

  • Marte

    Kan een stegosaurus echt met zijn staart slaan met vechten?

    Ik ben benieuwd,

    Groetjes Bas (4 jaar en een echte dinofan)

  • Beheerder

    Beste Bas,

    Hartstikke leuk van jou dat jij op mijn prikbord een vraag komt stellen over de Stegosaurus! Ik ben eens voor jouw op zoek gegaan en heb wat gevonden voor je.

    Naam: Stegosaurus

    Tijd: 160 - 145 BP

    Grootte: lengte tot 13 m; 7 ton; tot 7 m hoog (inclusief platen)

    Voedsel: een lage grazer, maar met de sterke bek kon hij zelf de taaiste planten aan

    Vindplaatsen: talloze vondsten van 3 soorten, waaronder complete skeletten en jongvolwassenen in de Morrison-formatie

    Gewoonten: Grote herbivoor met beenplaten op zijn rug, die waarschijnlijk rood werden wanneer hij wilde intimideren. Zijn belangrijkste verdediging bestond uit 4 angstaanjagende stekels aan het eind van zijn staart waarmee hij vijanden wegjoeg.

    Met vriendelijke groet,

    Dennis, Beheerder

    Zwolle

    U bericht is aangepast door de Beheerder. Dit kan meerdere redenen hebben, voor vragen kunt u mailen naar: dinosaurus@pagina.nl

  • Marieke

    Hoeveel jaar geleden is de Stegosaurus uigestorven?

    En waneer is de eerste geboren?

  • Beheerder

    Hallo Marieke,

    Ik heb ook even voor jouw gezocht en heb het volgende gevonden! Ik hoop dat je er wat wijzer uit wordt.

    Dennis

    Beheerder

  • Fleur

    hebben jullie/heb je nog meer over andere dino's…..enneh trouwens wel leuk dat je so vragen kan stellen over dino's enso!!

  • Beheerder

    Hallo Fleur,

    Wij hebben zeker nog meer informatie over Dinosaurussen! Als je naar http://www.dinosaurus.startpagina.nl gaat kun je echt een heleboel informatie vinden! En dat je hier vragen kunt stellen is zeker handig voor mensen die informatie zoeken over Dino's! Bijv. voor werkstukken op school etc. Heb je een vraag, kom dan gerust terug en ook anderen zijn welkom hier. Hoe meer bezoekers, hoe beter een vraag beantwoord kan worden!

    Dennis

    Beheerder

  • yvonne

    antwoordje,dat iets anders licht.

    de stegosaurus vecht inderdaat met zijn staart ,maar aan het eind zitten punten en een knots,waarmee deze zich verweren kan.

    de platen die over hun hele rug zijn verdeeld zijn vermoedelijk voor de warmte en voor de evenwicht,hier vecht hij NIET mee,het gaat duidelijk alleen over de punt van de staart met een knots en punten.

  • Wim

    Stegosaurus was niet de enige die met zijn/haar staart meppen en zwiepers uitdeelde. Zie http://dinosaurus.startpagina.nl voor meer voorbeelden.

  • jimka

    ja

  • hella geerardyn

    halo,

    zou je alte blieft alle in formatie willen geven over de stegesaurus

    voor mijn spreekbeurt

    groetjes

    hella