Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

t.rex aaseter

  • arjan

    he hoi ik ben nieuw hier en weet niet echt wat de leeftijdscategorie is hier.

    Maar goed, wie is het eens of oneens met de stelling dat de t.rex (volgens Baker) een aaseter is?

    ik hoop op een paar reacties ik twijfel hier wel over aangezien het door maar een paleontoloog word gessugereerd.

    arjan

  • wim

    Gezien het gebit is het zeker geen planteneter. Aaseter of jager is voorlopig, denk ik, moeilijk vast te stellen. Gezien de krachtige bouw en het feit dat planteneters bijna geen snelheid hadden is “jager” voor de hand liggend. Maar oude of gewonde T-Rexen zullen wellicht wel aaseters zijn geweest.

  • heruli amirit

    dank je, maar ik doelde meer op het feit dat er nu een disscusie rond de twee mogelijkheden is en dat er nu gezien de bouw van de rex weleens dik de kans bestaat dat onze favo jager een aaseter is

  • Wim

    Tja, ik heb slechts een boerenverstand wat dit betreft. Ik denk dat een aaseter niet persé zo gespierd hoeft te zijn. Als de T-Rex een aaseter pur sang zou wezen zou hij wellicht door de OLH als “lichtere soort” zijn uitgevoerd.

  • charlie

    de t-rex is geen aaseter een vleesetere/carnivoor

  • Marcel

    Recente onderzoeken stellen dat T-rex waarschijnlijk niet hard genoeg kon rennen om een succesvolle jager te zijn. Om de snelheid te halen die eerder voor hem werd aangenomen (45 mijl per uur en harder) zou z'n lichaamsgewicht voor 86% uit spier moeten hebben bestaan, wat anatomisch gezien vrijwel onmogelijk is.

    Hier is een CNN artikel erover, er zijn beter artikelen maar deze volstaat;

    http://archives.cnn.com/2002/TECH/science/02/27/tyrranosaurus/index.html

  • deputy

    het is op zich niet zo'n rare gedachte, hij was natuurlijk erg groot en zag er afschrikwekkend uit…

    Als ik een bordje eten voor me hebt en er komt een tot tanden bewapende persoon die veel groter dan mij is naar mijn toe om mijn eten af te pakken dan ben ik natuurlijk weg….

    Aan de andere kant, er zijn in de jaren voor en na de T-rex wel soortgelijke en zelfs grotere velees eters geweest, waren dat dan allemaal aasteters…dat lijkt me dan ook weer niet…

    Deputy