Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dino kamer

  • wendy

    Ik ben op zoek naar spullen voor mijn zoontje's nieuwedino kamer.

    helaas tot nu toe met als enig resultaat een strookje dino behang bij hornbach.

    wie weet er tips voor b.v. dekbed, lampen of stof enz.

    alvast bedankt.

  • Wim

    Wij hebben voor onze zoon dinosaurus behangplaten bij de PRAXIS gehaald.

    Je schilderd de achtergrond met latex op de muur en de bomen, dinosaurussen en vulkanen zitten in het behangpakket en die plak je er dus gewoon met lijm op. Resultaat is prachtig.

  • wendy

    bedankt voor de tip. gaan we snel achteraan.

    hebben jullie ook nog andere spullen kunnen vinden? b.v. lampen of dekbed?

  • Wim

    Neen maar als je accessoires wilt raad ik je aan in een wat grotere plaats op de VRIJ MARKT op Koninginnedag te kijken. Heel veel dino's te koop voor een euro per stuk. Daarmee kun je in combinatie met een pot lijm hele leuke lampenkappen, wekkers, deurknoppen ed maken.

  • Anne

    Zoals Wim zei kan je zelf een gave dino lamp in elkaar knutselen

    http://cgi.ebay.ca/Dinosaur-Childrens-Lamps-W-Various-Dinosaurs-On-Shade_W0QQitemZ7209512032QQcategoryZ3230QQrdZ1QQcmdZViewItem

    Bij deze een voorbeeld van een ‘orginele’ dinolamp. Met een paar stikkers op een simpele lamp en een beeldje op het voetstuk plakken heb je al snel een leuke en betaalbare lamp.

  • Twinkel mama van 2 en ....?

    misschien een idee.

    http://home.wanadoo.nl/hf-air

    er staan gelof ik geen dino's op, maar ik weet dat het geen probleem is om ze te maken op bv een kinderkamer muur, enniet duur ook.

  • wendy

    leuke tips.

    de speelgoed dino heb ik al gevonden.(voor de lamp)

    no nog de plaatjes.

  • Lies

    Mocht je het nog willen weten, zojuist heb ik op de site van Dinoworld een dekbedhoes ontdekt.

    Veel pelzier met de kamer!

  • Mariëlle van Beckhoven

    Beste Wendy,

    Ook ik ben bezig met een dinokamer. Ik heb gisteren bij Hema on-line twee dinodekbedden besteld, ca. 20 Euro per stuk (wees er snel bij, er zijn er nog 13). Je kunt ervoor kiezen om de dekbedden af te halen bij de Hema bij jou in de buurt, maar voor 4,95 euro extra worden ze bij je thuis afgeleverd.

    Er zijn van allerlei behangranden te koop, veel meer dan bij de genoemde praxis, ik stuur je later de links nog.

    De intertoys heeft een kleine dino poster 5,95 euro in het assortiment (nr. 29), afmeting zoiets als 30 x 50 cm (weet ik niet uit mijn hoofd).

    Dino-knuffels zijn volop te koop, laatst nog een hele leuke stegosaurus gekocht bij de Bijenkorf. De intertoys heeft hele grote dino's (ca. 60 cm hoog, prijsindicatie: 35 euro, maar wel drie jaar geleden gekocht). Wij hebben de Brachiosaurus, er is ook een styrocasaurus in dezelfde reeks.

    Ik ben wel eens een dino spiegel tegengekomen, maar dat was nogal een lievig ding. Mijn zonen richten zich op “gevaarlijke dino's” voor hun kamers en niet op “lieve en leuke dino's”,

    meer tips volgen

    groetjes van Mariëlle

  • deputy

    hey wendy, ik weet niet of je al verder bent met de kamer ?? maar gisteren hebben we de kamer van mijn zoon afgemaakt en het resultaat is prachtig, ik heb eerst de muren geverfd, een deel blauw (lucht) en een deel zandgeel (aarde) daarna hebben we behangplaten van de praxis erop geplakt (merk Frieze Frame, ook verkrijgbaar via dinoworld .nl, alleen is het daar een tientje duurder) het resultaat is prachtig !!

    Omdat de kamer niet zo groot is konden we rondom plakken waardoor je overal dus een diniolandschap ziet en het lijkt net of het geschilderd is..een aanrader..ik ga nog even kijken of ik wat foto's kan plaatsen, maar weet niet of het lukt…

    in ider geval, Frieze Frame…een aanrader…!!

    Deputy