Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dino museum

  • Twinkel mama van 2 en ....?

    ik ben op zoek naar een compleet dinomuseum, waar kinderen uren kunnen rondkijken, mag in het buitenland zijn,

  • Wim

    Op http://dinosaurus.startpagina.nl worden enkele musea genoemd.

    Ik ben zelf in http://www.prehistologia.com/ geweest in Frankrijk. Mijn zoon en ik hebben er een prima tijd gehad. Kinderen tot een jaar of 7 zien niet direkt dat het nep is.

    Verder is er in Duitsland het http://www.dinopark.de/ ziet er prima uit.

    Gewoon naar NATURALIS in leiden geeft de kids ook een prima dagje uit en is niet zo ver weg …

    Groet

    Wim

  • annick

    in brussel belgie staat het museum van natuurwetenschappen, daar is een kleine afdeling geweid aan dino's

  • tessa

    wat voor een vlees aten vleeseters?

  • Wim

    Wat denk je zelf ?

    Het waren geen frikandellen of gehaktballen.

  • Audrey

    Hoi,

    Wij zijn 2 weken geleden naar Boxtel geweest. Daar is een oertijd-dinosaurus-museum. De jongens (3 en 5) vonden het geweldig! Het is heel mooi opgezet. Er is een website: www.oertijdmuseum.nl.

    Ook voor oudere kinderen is het geweldig. Je kunt er speurtochten doen en er is een filmzaal waar verschillende films worden vertoond (wij hebben een film over mammoeten gekeken en een documentaire over “Big Al”). Echt een aanrader!

  • Laura

    Ik weet wel een leuk museum in Leeuwarden! In Natuurmuseum Fryslan staat een Brachiosaurus skelet van 12 m hoog en 23 m lang! Een van de grootste dinosauriers ooit geleefd. Er zijn ook skeletten van een andere dinosauriers en prehistorische dieren. In het museum kunnen de kinderen op de foto met het Brachiosaurus hoofd, op zelf fossielen van gips maken. Op hun site staat op welke dagen en tijden dit precies kan. Ik ben er al geweest, en het is erg leuk! Hij staat er tot 4 februarie en als je snel bent, kun je zien hoe het gigantische skelet wordt opgebouwd.

  • Esther

    Hallo allemaal,

    Wat lees ik allemaal geweldig leuke berichten over het dino park.Ik wil er ook graag heen gaan met mijn kinderen 5 5n 6/12.

    Maar wie weet wat de entree prijs is/

    Alvast bedankt voor een reactie.

    groetjes Esther

  • 180cc

    u moeder

    Audrey schreef:

    >

    > Hoi,

    > Wij zijn 2 weken geleden naar Boxtel geweest. Daar is een

    > oertijd-dinosaurus-museum. De jongens (3 en 5) vonden het

    > geweldig! Het is heel mooi opgezet. Er is een website:

    > www.oertijdmuseum.nl.

    > Ook voor oudere kinderen is het geweldig. Je kunt er

    > speurtochten doen en er is een filmzaal waar verschillende

    > films worden vertoond (wij hebben een film over mammoeten

    > gekeken en een documentaire over “Big Al”). Echt een aanrader!

  • mamamiramiel

    Geweldig museum en mag ook in het buitenland zijn?

    Het Royal Tyrell museum in Drumheller, Canada, is werkelijk geweldig. Heel Drumheller is trouwens geweldig, met ongeveer op iedere hoek een dino. En een grote tyrannosaurus waar je in kunt klimmen. En als je een beetje goed kunt zoeken, kun je zo fossielen van dino's vinden.

    Maar ja, wel een beetje ver weg…