Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geluiden

  • frans spijker

    Heeft iemand dinosarus geluiden voor mij.

  • Wim

    Er zijn geluiden uit de Jurassic Park films maar of dat dinosaurus geluiden zijn betwijfel ik. Er waren in die tijd geen geluidsrecorders dus we moeten maar raden hoe dat klonk. Een beetje leeuwe brul, een snufje olifant trompetter en wat gorilla keelgeluiden in een mixje met krokodilgegrom.

  • ravinder

    in jurassic park 3 kon je zien hoe een theorie hierover in de praktijk werd uitgevoerd. een deel van een schedel waarmee geluid werd geproduceerd werd daarin nagemaakt en er werd vervolgens doorheen geblazen, wat een bepaald geluid veroorzaakte. zag er vrij overtuigend uit, maarja het blijft een spielberg film.

  • Quinty de baas van deze site

    http://www.dinosaursounds.com/frans spijker schreef:

    >

    > Heeft iemand dinosarus geluiden voor mij.

  • Ingrid

    Het enige geluid wat ze hebben kunnen reconstrueren, is van de parasaurolophus.

    Het geluid laten ze horen op de DVD van Wat? en Hoe? over dino's. Laatst bij V&D gekocht.

  • Poepie

    Staat het vast dat dino's geluid maakte?

  • Wim

    Vanwege de vorm van het dinoskelet en de wijze waarop de huidige nazaten (walvissen, olifanten, krokodillen) van de dinosauriers met elkaar communiceren neemt men aan dat ze naar elkaar gromden of anderszinds geluid maakten.