Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

reconstrueren

  • Moon

    Hallo, ik heb een vraagje..

    Hoe hebben wetenschappers het verleden van kunnen reconstrueren?? Dus de tijd van de dinosauriërs??

  • serena

    Hai,

    ik moet voor school een verslag maken over die dino-dingesen.

    Is er iemand die mij info hierover, zodat ik hoge ogen mee ga scoren?

    Iets over bijvoorbeeld:

    de bronstijd

    de broedtijd

    hoe groot konden de eieren worden?

    Hoe werd er voor de jonge dino's gezorgd?

    ik hoor graag snel van iemand, want het moet woensdag 11 februari klaar zijn!!

    HELLUP!!!!

    groetjes,

    Serena

  • subani

    onderzoeken…

    de bodem

    de skeletten..

  • yvonne

    ik weet vrij veel van dino"s.

    vraag me maar welk soort je in gedachte had.

    eieren kunnen vrij groot worden,maar er zijn ook verschillende soorten dino's.

    de grootste is de mamentosaurus,25 meter lang.

    de kleinste is slechts een 0,50 m groot maar hoe die heette ben ik even kwijt.

    maar vraag me allesn wat je weten wilt van bepaalde soorten,het algemeen van dno's is errug groot.

  • subani

    hoe weet je dat allemaal????

  • Wim

    kijk maar op http://dinosaurus.startpagina.nl

  • Wilrik

    De gemiddelde dinosaurus was niet veel groter dan een schaap. Er waren meer kleine dan grote dieren in die tijd.

    Veel dingen weten ze helemaal niet zeker. Het is vaak een kwestie van aannemen dat iets ongeveer zo moet zijn geweest. Veel zullen ze nooit zeker weten. Paleontologen kijken vaak naar dieren die nu leven. Daarmee proberen ze “te gokken” hoe bepaalde uitgestorven dieren hebben kunnen leven.

    Uit opgravingen worden veel dingen duidelijk, bijvoorbeeld of dinosauriërs in kuddes leefden of wat ze aten. Als er veel dinosaurussen van dezelfde soort bij elkaar zijn gevonden kun je aannemen dat ze bij elkaar (in een kudde) hebben geleeft zoals veel dieren dat nu ook doen, zoals veel soorten herten bijvoorbeeld. Waarschijnlijk ter verdediging van grotere vleeseters (carnivoren).

    Veel lezen, zo kun je alles leren wat je wilt! Wees nieuwsgierig.