Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

de zintuigen van de raptor

  • patrick

    wie o wie kan mij helpen ik heb info nodig over de rator z`n zintuigen

    alvast bedankt

  • Wim

    Kijk eens op http://dinosaurus.startpagina.nl daar vind je een keur aan dino sites

  • Wilrik

    Patrick.

    Er zijn heel veel verschillende raptors bekend. De bekendste is natuurlijk de Velociraptor uit Jurassic Park. Maar dit was lang niet de enige. Raptor is latijn voor “rover”. Dit betekend dus dat de raptor familie goede jagers waren. Ze moeten in groepen hebben gejaagd zodat ze samen ook grotere planteneters (herbivoren) konden aanvallen.

    Een kenmerk van de meeste vleesetende dieren (ook die nu nog leven) is een goede reuk en/ of zicht. De raptor kon waarschijnlijk zeer goed zien en inschatten of zijn prooi dichtbij stond en hij het dier kon aanvallen.

    Ook hadden deze dieren grote hersenen. Zo konden ze andere dieren bijvoorbeeld in de val lokken. Aan hun tenen hadden raptors vaak een grote teen die ze ingetrokken hielden tijdens het rennen. Als ze hun prooi besprongen konden ze deze lelijk verwonden met hun grote en scherpe nagel door deze erin te haken.

    Ik zie dat ik nu best laat kom met de reactie… Sorry!