Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dino's en vogels?

  • iris

    Ik heb een vraagje; welke dinosaurus staat het dichtst bij de vogels?

  • Wim

    Eigenlijk staan bijna alle dino's dicht bij vogels. Hoewel dino's vaak zwaar zijn hebben ze wel ongeveer dezelfde botten (maar dan hele grote en zware botten) als onze huidige vogels.

  • Fedor

    > Ik heb een vraagje; welke dinosaurus staat het dichtst bij de

    > vogels

    De familie der dromaeosaurida, waaronder de Velociraptor, de Deinonychus en natuurlijk de Dromaeosaurus zelf, staan het dichtst bij de vogels…iris schreef:

  • geoffrey

    archaeopteryx. zou vermoedelijk de eerste vogel zijn die kleine stukjes kon vliegen. vercheen in het jura tijdperk en stierf aan t einde van dit tijdperk uit. niet groter dan een kip. de dromaeosauriers verschenen pas later in het krijt periode.iris schreef:

    >

    > Ik heb een vraagje; welke dinosaurus staat het dichtst bij de

    > vogels?

  • ashley parren

    hey

    eigelijk allemaal wel dicht bij maar het meeeste

    de trex

    en de

    archaeoptreyx

    dus verder de velosireptor.

    nou met dit kun je wel iets hoop ik veel plezierr

    doei xx

  • Senne

    De Archaeopteryx, gevonden in Duitsland, was inderdaad de eerste… Bewezen is ook dat hij veren had.. Verder was er ook de Compsognathus, die ook op een vogel leek, maar niet kon vliegen… Beiden haddeen lange poten, een kort lichaam, lange vingers, een dunne, flexibele nek, een staart met veel botten,…

    Deze 2 dinosaurussen waren veel meer verwant aan vogels dan de T-Rex..